logo
logo
اغلب نزاع های شهری منجر به قتل با سلاح سرد می‌شود

✅کاهش پرونده‌های قتل با تعیین تکلیف لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد/ اغلب نزاع های شهری منجر به قتل با سلاح سرد می‌شود

بهمن طاهرخانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد، افزود: این لایحه هم اکنون در نوبت رسیدگی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد و با توجه به افزایش قتل های ناشی از حمل سلاح سرد، ضروری است که این مسئله مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عمدتا نزاع هایی که در سطح شهرها رخ می دهد اگر منجر به جراحت یا قتل شود از طریق سلاح سرد صورت گرفته که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: انتقام کشی های عمومی یا عصبانیت های خاصی که گاهی تشدید می شود باعث شده تا استفاده از سلاح سرد افزایش پیدا کند که می طلبد سازوکار قانونی برای حمل سلاح سرد ایجاد کرد.

وی یادآور شد: اگر بتوان حمل سلاح سرد را محدود کرد، می توان شاهد کاهش قتل ها با سلاح سرد بود و تنش های اجتماعی و خانوادگی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

طاهرخانی تاکید کرد: نباید فرهنگ استفاده از سلاح سرد در بین عموم مردم نهادینه شود و باید این فرهنگ را تغییر داد که به نظر می رسد تعیین تکلیف لایحه مذکور بتواند تا حد زیادی موثر واقع شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر با کاهش قتل هایی که با سلاح سرد صورت می گیرد، هزینه های مردم و حاکمیت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات