logo
logo
مشروبات الکلی دست‌ساز

مشروبات الکلی دست‌ساز

کلمات کلیدی:نگه‌داری مشروبات الکلی، مشروب دست‌ساز، ارزش تجاری، جزای نقدیمرجع صدور:شعبه ۳۹ دادگاه تجدید نظر استان تهرانچکیده:

نگه¬داری مشروبات الکلی دست ساز به دلیل ارزش تجاری نداشتن، جزای نقدی ندارد.

تاریخ رای نهایی: ۱۳۹۲/۰۴/۳۱شماره رای نهایی: ۹۲۰۹۹۷۰۲۲۳۹۰۰۵۴۸

رای بدوی

در خصوص اتهام آقایان ش.ه. فرزند ق. ۴۴ ساله، ۲- م.ف. فرزند ح. ۲۲ ساله، ردیف اول دایر بر شرب خمر، ردیف دوم دایر بر شرب خمر و نگه داری مشروب (نیم لیتر) به شرح کیفرخـواست صادره از دادسرای ناحیه ۱۸ تهران با توجه به محتویات پرونده، گزارش مرجع انتظامی، اقرار متهم ردیف اول در خصوص شرب خمر و اقرار متهم ردیف دوم در خصوص کشف مشروب از وسیله نقلیه مشارالیه، مجرمیت نامبردگان من حیث المجموع محرز است؛ دادگاه به استناد مواد ۱۶۷-۱۶۸-۱۶۵-۱۷۴و۷۰۲ از قانون مجازات اسلامی متهم ردیف اول را به تحمل هشتاد تازیانه به عنوان حد شرعی شرب خمر محکوم و متهم ردیف دوم را با رعایت مفاد ماده ۲۲ همان قانون به لحاظ فقد سابقه کیفری به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی به نفع صندوق دولت محکوم می‌نماید. در خصوص شرب‌خمر صرف‌نظر از انکار متهم به لحاظ فقد دلیل شرعی و بر اساس اصل کلی برائت حکم بر برائت متهم را صادر و اعلام می¬نماید. با توجه به دست ساز بودن مشروب مکشوفه فاقد ارزش مالی است و جریمه منتفی می‌باشد. مشروب مکشوفه معدوم شود. رأی صادره حضوری بوده و ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان می¬باشد.
دادرس شعبه ۱۱۵۲ دادگاه عمومی جزایی تهران ـ جعفریان

رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای ش.ه. نسبت به دادنامه شماره ۲۴۶/۹۲ شعبه ۱۱۵۲ دادگاه عمومی جزایی تهران در محکومیت وی به حد شرب خمر و ادعای توبه وی و با عنایت به مجموع محتویات پرونده و توضیحات و مدافعات طرفین در طول جریان دادرسی و لایحه تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواه و مواد ۱۱۴ و ۱۱۷ قانون مجازات اسلامی اخیر و مستندات دادنامه بدوی و اینکه از سوی تجدیدنظرخواه ایراد و اعتراض مؤثری که موجبات نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته را فراهم نماید به عمل نیامده و دادنامه معترض¬عنه صحیحاً و مطابق مقررات اصدار یافته مستنداً به بند الف ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاه¬های عمومی و انقلاب در امور کیفری ضمن تأیید حکم به رد اعتراض تجدیدنظر صادر میگردد. رأی صادره قطعی است.
رئیس شعبه ۳۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه
رضایی ـ شفیعی خورشیدی

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

 

 

 

موضوعات