logo
logo
نظرات مشورتی کانون سردفتران ودفتریاران در مورخ ۹۶/۰۵/۱۵

 

✅نظرات مشورتی کانون سردفتران ودفتریاران در مورخ ۹۶/۰۵/۱۵

۱- در خصوص افزایش تعرفه تحریر اطلاعیه کانون امروز اعلام شد . چون هنوز رایی مبنی بر ابطال تبصره ۶ رویت نشده نسبت به افزایش تحریر با عنایت به بخشنامه صادره از سازمان اقدام فرمایید .
مسلما رایی صادر شده و توسط هیات تخصصی رای بر ابطال داده شده و به هیات عمومی ارجاع گردید و رای رویت هم شده ، ولی باید در روزنامه رسمی منتشر میگردید که هنوز ظاهرا صورت نگرفته (کما اینکه به محض درج در روزنامه لازم الاجرا خواهد بود . )

۲- درخصوص ملک در رهن، حق تنظیم اجاره هست ؟ بایدبه متن سند رهنی عنایت شود چنانچه این موضوع شرط نشده باشد تنظیم سند اجاره بلااشکال است .

۳- ممنوعیت موضوع بند ب ماده ۱۹ قانون رفع موانع تولید صرفا در خصوص بانکها و موسسات اعتباری دولتی و خصوصی ست و به رهن اشخاص تسری ندارد .

۴- قرار است عرصه از زمین شهری به وراث منتقل شودطبق سهم الارث . احد از وراث هم زوجه است . وراث وکالت جامع با تنظیم هر نوع اقرار به ثالث دادند
ثالث میتواند اقرار اخذ بهای ثمنیه بنویسد( درخصوص سهم الارث زوجه از مورد معامله ) ؟تنظیم اقرار بلامانع است

۵- کارتکسی در زمان صدور برگ سبز صادر شد و اتومبیل وارداتی ست و مدارک ارائه شده جهت تنظیم سند کارتکس و برگه سبز است . همکاران توجه فرمایند نیروی انتظامی حق صدور سند برای این خودرو تحت عنوان کارتکس را ندارد و نمیتوان مستند قرارداد، در مورد خودروی مذکور باید کمپانی واردکننده ، سند صادر یا برگه گمرکی داشته باشد .

۶- بازرسین اقدام به بازرسی دفاتر مستقر در مراکز تعویض پلاک نمودند، دفاتری که نسبت به صنف و به تبع ان نسبت به همکاران خود کم لطف هستند، با هماهنگی یک بازرس ثبت و دو بازرس کانون.

۷- در مورد تعرفه برق دفاتر هم رای هیات عمومی دیوان وجود دارد مبنی بر بلااشکال بودن محاسبه تعرفه برق دفترخانه بصورت غیر مسکونی .
در مورد دائر کردن دفتر در اماکن مسکونی هم چنانچه سردفترمالک نباشند خلاف مقررات شهرداری ست .

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات