logo
logo
کلاهبرداری های پیامکی را جدی بگیرید

✅کلاهبرداری های پیامکی را جدی بگیرید

 

سردار عباسعلی محمدیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در حال حاضر بخش اعظمی از پرونده های کلاهبرداری مربوط به دستگاههای خودپرداز و کلاهبرداری از طریق حسابهای بانکی است.
وی گفت: کلاهبرداران مردم را با عناوین مختلف مقابل دستگاههای خودپرداز می کشانند و با اعلام اینکه در قرعه کشی برنده سفر زیارتی یا مبالغی پول شده اند از آنها کلاهبرداری می کنند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: برخی کلاهبرداران نیز با عنوان تماس از برنامه ها یا مسابقه های صدا و سیما در روزهای تعطیل و یا ساعات پایانی روز از همین طریق کلاهبرداری می کنند.
سردار محمدیان افزود: کلاهبرداران به این بهانه که فرد موردنظر آنها در مسابقه یا قرعه کشی برنده شده از وی می خواهند شماره حسابی را در اختیار آنها بگذارد تا وجه جایزه را به حسابش واریز کنند؛ در ادامه پس از گرفتن شماره حساب مجددا تماس می گیرند و می پرسند که پول به حساب واریز شده یا خیر؟ اگر با پاسخ منفی مواجه شوند به دارنده حساب درباره علت تاخیر واریزی اعلام می کنند مبلغ جایزه از حساب های دولتی یا ارزی واریز می شود و شما باید مقابل دستگاه خودپرداز بروید.
وی تصریح کرد: وقتی فردی مقابل دستگاه خودپرداز قرار می گیرد کلاهبرداران از وی می خواهند که رمزی را از طریق خودپرداز وارد کند و ادامه مانور متقلبانه کلاهبرداری مقابل دستگاه خودپرداز انجام می شود.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: مردم نباید به پیامک هایی از این دست اعتماد کنند.
سردار محمدیان با اشاره به شگرد دیگر برخی کلاهبرداران برای سوء استفاده از حسابهای بانکی مردم گفت: اخیرا باندی متلاشی شد که برخی افراد با مدارک جعلی اقدام به خرید سیم کارت کرده اند که پیامهایی هم از طرف آنها با عنوان (پول واریز کن، بزن به حساب) بصورت گروهی برای مردم ارسال شده است. از آنجایی که این کلاهبرداران می دانستند از بین این تعداد پیامک ارسالی ممکن است یک نفر منتظر چنین پیامی باشد براحتی کلاهبرداری می کردند.
وی افزود: پیام های این قبیل کلاهبرداران هم با عنوان برنده شده اید و باید مبلغی را به حساب واریز کنید بوده که منجر به کلاهبرداری های کلان از مردم شده است.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: چنانچه مردم با موارد مشابهی از این کلاهبرداری ها مواجه شدند به پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع دهند.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات